یزدفردا : مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد امروز صبح طی نشستی با اصحاب رسانه استان یزد به تشریح فعالیت های این شرکت پرداخت

به گزارش خبرنگاریزدفردا "مهندس صباغ زادگان در این نشست با اشاره به بهره برداری 13 طرح برق رسانی در استان یزداطی سال جاری اظهار داشت : مجموع پروژه های در دست اجرای شرکت برق منطقه ای استان یزد را 50 پروژه با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود 13 پروژه از میان پروژه های یاد شده به تدریج و به مناسبتهای مختلف تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
وی افزود: از این 13 طرح یاد شده تاکنون تعدادی به بهره‌برداری رسیده و تعداد دیگری نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
صباغ‌زادگان ضمن تشریح 13 طرح یاد شده خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به طور میانگین از 20 تا صد درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.
وی مهمترین طرحهایی که تا پایان امسال به بهره ‌برداری می ‌رسد را شامل خط 400 کیلوولت دو مداره مهدی آباد - بافق با 70 کیلومتر مدار و اعتباری بالغ بر 95 میلیارد ریال، خط 230 کیلوولت شهرک فولاد و سیم‌کشی مدار دوم فولاد میبد با پنج کیلومتر مدار و بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار، خط 132 کیلوولت کوشک - بهاباد با 35 کیلومتر مدار و 30 میلیارد ریال و خط 63 کیلوولت دو مداره کابلی تغذیه پست مدرس با 10 کیلومتر مدار و بیش از 23 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد.
صباغ‌ زادگان همچنین خط 63 کیلوولت کابلی تغذیه پست شهیدان پاکنژاد، پست 63 کیلوولت مدرس، افزایش ظرفیت پست 63 کیلوولت نیر، توسعه دو فیدر خط ورودی پست هرات، طرح توسعه دیسپاچینگ و مخابرات، فاز 2 توسعه پست یزد2، تکمیل رینگ 132 کیلوولت بافق در پست کوشک، توسعه پنج فیدر 63 کیلوولت و پست 132 کیلوولت فهرج را از دیگر پروژه‌هایی اعلام کرد که امسال به بهره‌برداری می ‌رسد.
وی با اشاره به سند چشم انداز اظهار داشت : تا سال 1393 بر اساس سند چشم‌ انداز این شرکت و با بهره‌ برداری از نیروگاه های بزرگ در استان یزد، قدرت برق نصب شده در این استان به دو هزار و 735 مگاوات می رسد.
محمدحسن صباغ‌ زادگان در نشستی خبری اظهار داشت: نیروگاه بخار سیکل تلفیقی با قدرت 160 مگاوات با پیش بینی بهره برداری در سال 89، نیروگاه ذغال ‌سنگ سوز طبس با قدرت 600 مگاوات در سال 92، راه‌ اندازی دو واحد نیروگاهی هر یک با قدرت 500 مگا وات توسط بخش خصوصی تا سال 93 از برنامه‌ های چشم‌انداز این شرکت است که در صورت بهره‌ برداری به موقع از این طرحها، میزان قدرت برق نصب شده در استان یزد تا مدت زمان یاد شده به بیش از دو هزار و 700 مگاوات می رسد.
وی افزود: کلیه طرحهای این شرکت در حال حاضر طبق برنامه زمان بندی شده پیش می رود و پیش بینی می شود طرح های سند چشم انداز این شرکت نیز در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

صباغ زادگان خاطرنشان کرد: قدرت برق نصب شده نیروگاهی تا پایان سال 87 در این استان 625 مگاوات بود که با راه ‌اندازی دو واحد 160 مگاواتی توسط سازمان توسعه برق ایران در یزد، مجموع قدرت برق نصب شده در این استان به 950 مگاوات رسید.
وی همچنین با اشاره به طرحهایی که این شرکت هم اکنون در دست اجرا دارد، عنوان کرد: تعدادی از طرحهای در دست اجرا تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد همچنین با اشاره عملکرد چهار ساله گذشته این شرکت اظهار داشت: طی این مدت طرحهای به بهره برداری رسیده بیش از 429 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
وی افزود: از این مبلغ 250 میلیارد تومان برای واحدهای نیروگاهی و 179 میلیارد ریال نیز به 71 پروژه انتقال و فوق توزیع اختصاص یافته است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا